- Ale w sumie gdzie na sumo?
- Jak dotrzeć do 47 roninów?
- Kim jest japoński Banksy?
- Dlaczego trzeba się pospieszyć na Tsukiji?
- Czy Tokio ma swojego psa Dżoka?
Tokio, czyli nowe spojrzenie na stolicę Japonii. Podczas wyjazdu z Pascalem wypowiesz small talk: o to, to! To Tokio to OK!
Historia Urahary sięga lat 90. ubiegłego wieku. To wtedy m.in. trzech ojców chrzestnych japońskiej mody ulicznej: Hiroshi Fujiwara, NIGO oraz Jun Takahashi założyli swoje marki oraz otworzyli pierwsze sklepy na tyłach popularnej modowej dzielnicy Harajuku. Uraharę od początku charakteryzowała swego rodzaju niedostępność – ubrania były przygotowywane w małych partiach, sklepy często nie posiadały szyldów, a obsługa zdecydowanie odbiegała od japońskich standardów. Biznesy funkcjonowały bardziej na zasadzie: „kto ma wiedzieć, ten wie”, niż próbie gromadzenia jak największej klienteli za wszelką cenę. Warto wiedzieć, że było to przede wszystkim miejsce dla mężczyzn. Sklepy z odzieżą dla kobiet kończyły się kilka przecznic wcześniej. Dziś podział nie jest już tak wyraźny – szczególnie dzięki popularyzacji ubrań unisex – choć nadal niektóre z najbardziej znanych marek nie tworzą kolekcji dla pań.
Jakub Tepper, japonista, dziennikarz, zarządza w międzynarodowej spółce ulokowanej w Azji
Ilość stron | 156 |
---|---|
Rok wydania | 2018 |
Typ | Przewodnik |
Wydawca | Pascal |
Rodzaj wydania | miękka oprawa |