Koszyk
0 produktów / 0,00 zł

Regulamin sklepu internetowego sp.com.pl

Sklep Internetowy sp.com.pl prowadzony jest przez firmę Podróże Specjalistyczne Sklep Podróżnika Przemysław Chlebicki, ul. Grójecka 46/50, 02-320 Warszawa, NIP 522-005-02-09, REGON 006723780, wpisaną do CEIDG, zwaną dalej Sprzedawcą.

DEFINICJE

Czas realizacji zamówienia – przedział czasowy zarezerwowany przez obsługę sklepu sp.com.pl na skompletowanie zamówienia i przygotowanie go do wysyłki lub odbioru osobistego.
Dotpay – Spółka pod firmą Dotpay Spółka Akcyjna z siedzibą w Krakowie, przy ul. Wielickiej 72, 30-552 Kraków, NIP 6342661860, REGON 240770255, wpisana do rejestru przedsiębiorców pod numerem KRS 0000296790, prowadzonego przez Sąd Rejonowy Kraków-Śródmieście w Krakowie,Wydział XI Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, o kapitale zakładowym 4 000 000,00 złotych, kapitale opłaconym 4 000 000,00 złotych, posiadająca status agenta rozliczeniowego, prowadząca system autoryzacji i rozliczeń na podstawie zgody Prezesa Narodowego Banku Polskiego z dnia 29. września 2008 r. nr 3/2008 oraz posiadająca zgodę na prowadzenie działalności w charakterze Krajowej Instytucji Płatniczej, wydaną przez Komisję Nadzoru Finansowego w dniu 3. września 2013 roku, nr wpisu do rejestru: IP14/2013, zarejestrowana w rejestrze usług płatniczych dostępnym pod adresem https://erup.knf.gov.pl/View/. Działalność Dotpay podlega nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego. Dotpay nie jest bankiem, nie prowadzi działalności o charakterze bankowym, a czynności dokonywane w ramach Serwisu nie mają charakteru czynności bankowych.*
Klient/Użytkownik – określenia stosowane wymiennie i oznaczające osobę korzystającą z usług Sklepu Internetowego sp.com.pl
Konto klienta – baza danych Klienta służącą realizacji zamówień,  zawierająca historię aktywności Klienta w sklepie sp.com.pl, jego preferencje zakupowe, listę płatności, status zamówienia itp.
Koszyk – wirtualne udogodnienie dla Klientów SP, lista przedmiotów zaplanowanych do zakupu poprzez stronę www.sp.com.pl.
Potwierdzenie zamówienia – informacja o złożonym zamówieniu i jego statusie wysyłana automatycznie do Klienta, który zatwierdził zakup, klikając w przycisk “Potwierdź zakup”.
Sklep Internetowy sp.com.pl – sklep internetowy stworzony przez firmę Podróże Specjalistyczne Sklep Podróżnika Przemysław Chlebicki, znajdujący się pod adresem strony: www.sp.com.pl, za pośrednictwem którego odbywa się prezentacja i zakup produktów sprzedawanych przez tę firmę.
Sklep Podróżnika/SP – nazwa skrócona, określającą firmę Podróże Specjalistyczne Sklep Podróżnika Przemysław Chlebicki, posiadająca graficzny znak towarowy, zastrzeżony nieprzerwanie od roku 2004.

§1
Zasady świadczenia usług na odległość

  1. Niniejszy regulamin został stworzony z myślą o Klientach SP, dokonujących zakupów na odległość i określa zasady korzystania z usług i produktów oferowanych przez Sklep Podróżnika.

  2. Sklep Podróżnika prezentuje swoją ofertę na stronie www.sp.com.pl, a wśród usług świadczonych drogą elektroniczną są:

    1. wybór oraz zakup produktów dostępnych w bazie Sklepu Internetowego sp.com.pl za pośrednictwem koszyka zamówień;

    2. zamówienie towarów oferowanych w sklepie, a chwilowo niedostępnych lub zarezerwowanie ich w celu późniejszego sprowadzenia do konkretnej placówki SP i/lub wysyłki do klienta.

  3. Sprzedawca prowadzi przez internet sprzedaż towarów i usług.

  4. Warunkiem korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną jest posiadanie przez użytkownika przeglądarki obsługującej JavaScript, CSS3 i HTML5.

  5. Dane klienta są chronione i przetwarzane w celu prawidłowej i sprawnej obsługi Klienta związanej z dystrybucją towarów, a także w celu prowadzenia działań marketingowych zgodnie z obowiązującym prawodawstwem. Szczegóły dotyczące ochrony i przetwarzania danych osobowych określa Polityka Prywatności.

  6. Aby zawrzeć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną należy wypełnić odpowiedni formularz (rejestracyjny/wysyłkowy), potwierdzając we wskazanej rubryce również akceptację niniejszego regulaminu. Umowa zawierana jest na czas nieokreślony.

  7. Umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną można rozwiązać w każdej chwili, nie podając przyczyny. W tym celu Użytkownik, który założył konto klienta, powinien zgłosić usługodawcy drogą mailową na adres bok@sp.com.pl żądanie usunięcia swojego konta.

§2
Zasady sprzedaży

  1. Aby zawrzeć umowę na odległość należy:

    1. Wejść na stronę www.sp.com.pl;

    2. Przy użyciu wyszukiwarki bądź ścieżki kategorii wyszukać odpowiedni produkt;

    3. Na karcie produktu wybrać przycisk "Dodaj do koszyka". W przypadku produktów występujących w więcej niż jednym wariancie (np. kolor), przed dodaniem produktu do koszyka należy wybrać interesujący nas wariant w tabeli lub z rozwijanej listy. Do koszyka można dodać wiele produktów;

    4. Na podstronie koszyka wyświetlą się wybrane produkty. Jeśli zamówienie jest zgodne z oczekiwaniami, należy wcisnąć przycisk „Przejdź do kasy”. Na ekranie kasy użytkownik ma możliwość wyboru formy rozliczenia i dostawy/odbioru produktów.

    5. Transakcję zakupu można sfinalizować jako gość (bez konieczności rejestracji i zakładania konta), logując się do istniejącego konta lub zakładając nowe konto.

    6. Poszczególne opcje wyboru rozwiną się po kliknięciu na przycisk „Edytuj”. Wybór zatwierdzany jest przyciskiem „Kontynuuj”.

    7. Po wypełnieniu wszystkich wymaganych pól należy zatwierdzić zamówienie używając przycisku „Potwierdź zakup”.

  2. Ceny podane na stronie Sklepu zawierają podatek VAT i podane są w złotych polskich.

  3. Ceny mogą różnić się, jeżeli towary występują w rozmaitych wariantach (rozmiar, długość, pojemność itp.), różnice te są jednak odpowiednio oznaczone, a ceny ostateczne widoczne w po dodaniu produktu do koszyka.

  4. Każdy produkt na swojej karcie ma podany przybliżony czas realizacji zamówienia (w dniach roboczych), w zależności od tego, gdzie aktualnie znajduje się towar i w której placówce ma być odebrany.

  5. Czas realizacji liczy się od momentu wpłynięcia płatności na konto SP albo od momentu złożenia zamówienia, w wypadku jeśli płatność dokonywana jest przy odbiorze (w tym również za pobraniem).

  6. W wyjątkowych sytuacjach zapasy towarów mogą się wyczerpać zanim zamówienie zostanie zrealizowane. W takim wypadku czas realizacji może zostać wydłużony lub realizacja zamówienia może okazać się niemożliwa, o czym klient zostanie poinformowany. Klient ma prawo anulować całość/część zamówienia lub zgodzić się na dłuższy czas oczekiwania, jeżeli istnieje możliwość sprowadzenia towaru od producenta.

  7. Informacja „Niski stan” na karcie towaru ostrzega, że zapasy towaru mogą wkrótce się wyczerpać i czas realizacji zamówienia może zostać wydłużony lub realizacja zamówienia może okazać się niemożliwa. W tej sytuacji warto skontaktować się z działem sprzedaży sklepu sp.com.pl i zapytać o szczegóły.

  8. Komunikat „Zapytaj o dostępność” pojawia się przy produktach dostępnych tylko na zamówienie.

§3
Warunki płatności

  1. Płatność za zakupiony towar można uiścić przez system płatności Dotpay.pl, zwykłym przelewem na konto Sprzedawcy, przy odbiorze towaru w punkcie sprzedaży bezpośredniej (płatność gotówką lub kartą płatniczą) lub za pobraniem.

  2. Rozliczenia transakcji kartą kredytową i e-przelewem przeprowadzane są za pośrednictwem Dotpay.pl. Szczegółowe informacje dotyczące płatności za pośrednictwem Dotpay.pl znajdują się pod adresem https://ssl.dotpay.pl/files/regulamin_dotpay_sa_dokonywania_wplat_w_serwisie_dotpay.pdf .

  3. Płatność przelewem bankowym należy wykonać w ciągu 24 godzin od złożenia zamówienia. Jeżeli przelew nie zostanie wykonany w tym czasie, zamówienie zostanie anulowane.

  4. Sklep Podróżnika nie prowadzi sprzedaży w systemie ratalnym.

§4
Wysyłka towarów

  1. Klientom Sklepu Internetowego sp.com.pl proponujemy pięć sposobów na dostarczenie zamówienia:

    1. przesyłki kurierskie,

    2. przesyłki Poczty Polskiej,

    3. za pośrednictwem usługi „Paczkomaty” InPost

    4. za pośrednictwem usługi „Paczka w RUCHu”

    5. odbiór osobisty.

  2. Do sposobów dostawy wymienionych w punktach a-e można dodatkowo wybrać usługę „za pobraniem”, która pozwala na dokonanie płatności w momencie odbioru paczki od spedytora.

  3. Przesyłki wielkogabarytowe (np. narty, mapy ścienne, większe namioty czy plecaki) i/lub o wadze powyżej 5 kg wysyłamy wyłącznie za pośrednictwem firmy kurierskiej.

  4. Adres dostawy można edytować w zakładce „Informacje o dostawie”.

  5. Klientom, którym zależy na szybkim otrzymaniu towarów, a także w przypadku zamówień o większych gabarytach lub wadze, polecamy wybrać przesyłkę kurierską.

  6. Rodzaj przesyłki nadanej za pośrednictwem Poczty Polskiej zależy od wagi i wymiarów zamawianych towarów. Przesyłki są realizowane jako listy polecone lub paczki. Należność za tę usługę widnieje na formularzu dostawy i jest stała niezależnie od rodzaju przesyłki.

  7. W przypadku wyboru dostawy za pośrednictwem usługi Paczkomaty InPost po zaznaczeniu usługi należy wybrać na mapie automat, do którego zostanie dostarczona przesyłka. Maksymalne wymiary przesyłki, którą można nadać za pośrednictwem tej usługi, to: 41 x 38 x 64 cm.

  8. W przypadku wyboru dostawy za pośrednictwem usługi Paczka w RUCHu po zaznaczeniu usługi należy wybrać punkt odbioru, do którego zostanie dostarczona przesyłka. Maksymalne wymiary przesyłki, którą można nadać za pośrednictwem tej usługi, to: 20 x 30 x 50 cm.

  9. Wysyłamy towar za granicę. Koszty przesyłek zagranicznych ustalane są indywidualnie w zależności od kraju przeznaczenia oraz wagi i gabarytów paczki. Jedyną dostępną formą płatności jest w takim przypadku przelew na konto Sprzedawcy, przy czym czas na realizację przelewu wzrasta do 3 dni. Sprzedawca wycenia przesyłkę i niezwłocznie informuje o tym Klienta.

  10. W przypadku odbioru osobistego zamówienie nieodebrane w ciągu 7 dni zostaje anulowane.

§5
Warunki zwrotu towaru

  1. Aby uniknąć nieporozumień prosimy o dokładne upewnienie się co do właściwości zamawianych towarów. Służymy informacją e-mailową (bok@sp.com.pl) i telefoniczną. Nie przyjmujemy żadnych przesyłek odsyłanych do nas za pobraniem.

  2. Klient ma prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość i może zwrócić nabyty produkt, jednak tylko wtedy, gdy w świetle ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.) nie podlega on wyłączeniu spod tego prawa oraz nie był on używany ani nie został w żaden sposób zmieniony, chyba że zmiana była konieczna w celu prawidłowego zapoznania się z produktem.

  3. Odstąpić od umowy można bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów wyszczególnionych poniżej. Termin na odstąpienie od umowy wynosi 14 dni. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia na adres Sprzedawcy przed upływem 14-dniowego terminu. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:

    1. dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności (np. umowa sprzedaży) – od objęcia Produktu w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik; w przypadku umowy, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części; w przypadku umowy, która
      polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów;

    2. dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.

  4. Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy znajduje się pod adresem https://sp.com.pl/zwrot.pdf.

  5. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uznaje się za niezawartą. Strony są zobowiązane do zwrotu wzajemnych świadczeń w terminie i w sposób, o którym mowa poniżej.

  6. Klientowi należy się zwrot kosztów dostawy zamówienia, o ile nie przekracza ona kosztów najtańszego zwykłego sposobu dostawy dostępnego w Sklepie Internetowym sp.com.pl. W wypadku, gdy klient zamówił Produkt droższą przesyłką, zwracany jest mu jedynie koszt najtańszego zwykłego sposobu dostawy dostępnego w Sklepie Internetowym sp.com.pl.

  7. Klient ma obowiązek niezwłocznie, ale nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić Produkt sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez sprzedawcę do odbioru, chyba że sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt.

  8. Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.

  9. Towar należy odesłać na adres: Sklep Podróżnika, ul. Kaliska 8/10, 02-316 Warszawa. Klient może również zwrócić towar osobiście w każdym ze Sklepów Podróżnika, w godzinach otwarcia sklepów.

  10. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, ale nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez klienta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym sp.com.pl).

  11. Jeżeli sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze produkt od klienta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od niego do chwili otrzymania produktu z powrotem lub dostarczenia przez klienta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

  12. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył klient, chyba że ten wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

  13. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje klientowi w odniesieniu do umowy:

    1. świadczenia usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy;

    2. w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;

    3. w której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

    4. w której przedmiotem świadczenia jest Produkt ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;

    5. w której przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

    6. w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;

    7. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

    8. dotyczącej dostarczania dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;

    9. dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.

  14. W szczególności prawo odstąpienia od umowy nie obowiązuje przy zakupie lin i sznurów sprzedawanych na metry, wiązań narciarskich zamontowanych na życzenie klienta, towarów sprowadzanych na zamówienie specjalne, jak również przy zakupach dokonanych przez odbiorców instytucjonalnych. Zwroty towarów zakupionych przez odbiorców instytucjonalnych przyjmujemy jedynie w razie naszego wcześniejszego pisemnego zapewnienia takiej możliwości. Towar, dla którego nie obowiązuje prawo odstąpienia od umowy jest odpowiednio oznaczony.

§6
Warunki reklamacji i rękojmia

  1. Jeżeli okaże się, że sprzedany produkt ma wadę fizyczną bądź prawną, odpowiedzialność względem Klienta ponosi Sklep Podróżnika (rękojmia), zgodnie z Art. 556 do Art. 576 Kodeksu Cywilnego. Prawo do złożenia reklamacji przysługuje Klientowi w ciągu dwóch lat od daty wejścia w posiadanie danego produktu.

  2. Sklep Podróżnika w ciągu 14 dni kalendarzowych rozpatrzy reklamację Klienta i powiadomi go o sposobie dalszego postępowania w danej sprawie.

  3. Jeżeli reklamacja zostanie rozpatrzona na korzyść Klienta – Sklep Podróżnika wymieni towar wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie. Jeżeli nie będzie możliwości wymiany produktu, usunięcia wady produktu lub obniżenia ceny, należność zostanie zwrócona niezwłocznie.

  4. Klient powinien dostarczyć towar reklamowany wraz z dołączonym dowodem zakupu tego produktu oraz opisem reklamacji do sklepu, w którym go zakupił lub do Punktu Odbioru Reklamacji, ul. Kaliska 8/10, 02-316 Warszawa, bezpośrednio lub korzystając z usług Poczty Polskiej.

§7
Przetwarzanie danych osobowych

  1. Dane osobowe Klientów i osób odwiedzających sp.com.pl będą przetwarzane przez Sprzedawcę w celach prawidłowej realizacji umów z Klientem i zamówień Klienta; ustalania i dochodzenia roszczeń stron; realizacji obowiązków prawnych; a także w celach analitycznych oraz dla potrzeb działań marketingowych.

  2. Pełne informacje o przetwarzaniu danych osobowych znajdują się w Polityce Prywatności Sklepu Podróżnika.

  3. Klient ma prawo do dostępu, poprawiania, aktualizowania, przenoszenia, żądania ograniczenia przetwarzania, sprzeciwu wobec przetwarzania oraz do usunięcia swoich danych osobowych.

  4. Sprzedawca jako administrator danych dba o bezpieczeństwo danych osobowych udostępnionych przez Klientów. Dane te są zabezpieczone przed dostępem osób nieupoważnionych.

  5. Sprzedawca może udostępniać dane osobowe Klientów na żądanie podmiotów uprawnionych na podstawie przepisów prawa.

  6. Jednocześnie w trosce o bezpieczeństwo wyżej wspomnianych danych prosimy naszych Klientów o zapoznanie się z kilkoma istotnymi informacjami:

    1. Hasło i login w momencie rejestracji powinny zostać ustanowione w sposób maksymalnie zwiększający ich ochronę przed odgadnięciem przez osoby trzecie, a po utworzeniu nadal trzymane w tajemnicy, m. in. nie powinny być zapamiętywane na urządzeniach w miejscach publicznych (kawiarenka, biblioteka publiczna, itp.).

    2. Zalecamy każdorazowe wylogowanie się po zakończonej sesji.

    3. Doradzamy korzystanie z zaufanych urządzeń i instalowanie programów antywirusowych, a także wykonywanie cyklicznych aktualizacji zalecanych przez producenta.